A. Jakie dane przetwarzamy?
Z reguły gromadzimy dane, które są nam przekazywane w związku z udostępnianiem, korzystaniem i dalszym rozwojem naszej strony internetowej i naszej oferty, jak również w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych. Dzieje się to częściowo anonimowo, częściowo z udziałem danych osobowych, jeśli nie jest to możliwe w inny sposób. Niektóre z danych przekazywane są przez Ciebie samodzielnie np. kiedy rejestrujecie się na naszej stronie. W tym rozdziale znajduje się opis danych, które są przez nas przetwarzane, ewentualnie przez podmioty trzecie.
Podczas korzystania ze strony internetowej lub aplikacji generowane są dane techniczne doty-czące danych urządzenia i danych dostępu. Są one absolutnie niezbędne, aby strony internetowe mogły być wyświetlane i w pełni funkcjonalne dla użytkownika.
Dane dotyczące urządzenia i dostępu można podzielić na informacje o urządzeniu, dane iden-tyfikacyjne i dane dostępu.
Informacje o urządzeniu to system operacyjny i jego interfejs, język i wersja oprogramowania przeglądarki, typ urządzenia itp., za pomocą którego uzyskujesz dostęp do naszej strony.
Dane identyfikacyjne (ID) to identyfikatory sesji, identyfikatory plików cookie i inne technologie umożliwiające rozpoznanie przeglądarki internetowej, urządzenia lub zainstalowanej aplikacji.
Dane dostępu obejmują Twój adres IP, datę i godzinę żądania, różnicę strefy czasowej w stosunku do Greenwich Mean Time (GMT), treść żądania (tj. daną stronę), status dostępu/kod statusu HTTP, ilość danych przesyłanych w każdym przypadku oraz stronę internetową, z której pochodzi żądanie.
Dane podajesz podczas rejestracji konta klienta.
Twoje dane podstawowe to:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe, takie jak adres e-mail lub/i numer telefonu
- dane adresowe dostawy i rachunku
- płeć
- ewentualnie data urodzenia
Wskazówka: Dane te możesz w każdej chwili przeglądać i aktualizować na swoim koncie klien-ta.
Twoje dane podstawowe na koncie klienta łączymy z indywidualnym numerem klienta (ID klienta), co umożliwia nam jednoznaczne przyporządkowanie.
Twoje dane kontaktowe zbieramy, gdy kontaktujesz się z nam za pośrednictwem jednego z dostępnych kanałów. Mogą to być w szczególności: imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub faksu, adres e-mail lub identyfikator na Facebooku. Gromadzone przez nas dane kontaktowe zależą od sposobu, w jaki się z nami kontaktujesz (np. telefonicznie, pocztą elektroniczną, listownie lub za pośrednictwem mediów społecznościowych).
Kiedy składasz u nas zamówienie, zbieramy informacje o Twoim zamówieniu.
Należą do nich:
- numer zamówienia
- zamówione towary
- adres dostawy i adres do faktury
- status zamówienia, np. czy zamówienie zostało dostarczone, opłacone lub zwrócone
- informacje od stron trzecich, na przykład numer przesyłki od naszych dostawców usług spedycyjnych
Wskazówka: Jeśli masz konto klienta, możesz wyświetlić te dane na swoim koncie.
Dane, które są wykorzystywane do dokonania płatności, nazywamy danymi płatniczymi. Aby móc zaoferować Ci wszystkie popularne metody płatności, współpracujemy z dostawcami usług płatniczych. Przekazujemy im tylko te dane, które są absolutnie niezbędne.
Dane płatnicze to:
- sposób płatność
- wybrany dostawca usług płatniczych
- zapisane dane bankowe (np. numer konta bankowego)
- adres rozliczeniowy
- dane faktury (w tym ilość pozycji, cena, łączna kwota faktury, stawki VAT)
- adres dostawy, w stosownych przypadkach
Dane dotyczące zdrowia to dane odnoszące się do zdrowia lub stanu zdrowia danej osoby.
Jako apteka regularnie otrzymujemy dane dotyczące stanu zdrowia, na przykład, gdy zamawiasz u nas leki. Na podstawie Twoich zamówień możemy wyciągnąć wnioski na temat istniejących chorób, alergii lub nietolerancji. Przetwarzamy również dane dotyczące stanu zdrowia użytkownika, gdy udzielamy mu porad farmaceutycznych. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w których przekazujesz nam informacje o swoim aktualnym samopoczuciu lub terapii.
Informacje o tym, w jaki sposób użytkownik wchodzi z nami w interakcje, nazywamy danymi dotyczącymi zachowań użytkownika.
Pozwalają nam one określić, które towary, usługi lub kategorie są interesujące dla naszych klientów. Na przykład, na podstawie Twoich zamówień czy listy zakupów możemy wywnioskować, jakimi towarami, kategoriami towarów lub promocjami jesteś zainteresowany. Za pomocą różnych rozwiązań technicznych jesteśmy w stanie tworzyć i oceniać anonimowe statystyki zachowań klientów.
Metadane to wszystkie dane dotyczące komunikacji, z wyjątkiem samej jej treści.
Należą do nich na przykład dane dotyczące konfiguracji połączenia, data, godzina i czas trwania połączenia oraz techniczne informacje o systemie.
Metadane są bardzo istotne w wielu sytuacjach. Między innymi podczas komunikacji e-mailowej, w trakcie sesji czatu internetowego lub podczas nawiązywania połączenia telefonicznego.
Dane dotyczące treści odnoszą się do wszelkiej komunikacji, którą użytkownik z nami wymie-nia.
Mogą to być dane dotyczące zawartości rozmowy. Innymi słowy, wszystkie informacje, które otrzymujemy lub wysyłamy za pośrednictwem zintegrowanego przez nas kanału informacyjne-go.
Możesz się z nami skontaktować poprzez różne kanały komunikacji: telefonicznie, pocztą elek-troniczną, pocztą tradycyjną, poprzez czat, za pośrednictwem platform społecznościowych, poprzez nasz formularz kontaktowy, a także poprzez portale agregujące opinie. W takich przypadkach rejestrujemy treść Twojej korespondencji, na przykład w celu przekazania jej do właściwego działu w firmie lub w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych.
Zbieramy również dane dotyczące treści w ramach prowadzonych ankiet dla klientów, konkursów lub promocji. Jest to niezbędne, aby móc przeprowadzić odpowiednie działania.