redukcja cellulitu

W trakcie trwania sezonu bikini marzymy o idealnie gładkiej skórze. Jak się pozbyć cellulitu? Pamiętaj, że nie ma jednej skutecznej metody, aby trwale usunąć grudki i nierówności. Najlepsze efekty przynoszą kompleksowe działania ukierunkowane na eliminację cellulitu zarówno od zewnątrz jak i od środka.

Krok 1 – Ćwiczenia na cellulit

Cellulit na udach, brzuchu czy pośladkach to problem, który kobietom spędza sen z powiek. Te newralgiczne partie ciała mogą jednak wyglądać lepiej dzięki regularnym ćwiczeniom. W walce z cellulitem doskonale sprawdzają się zajęcia cardio: bieganie, jazda na rowerze, orbitrek o umiarkowanej intensywności. Wysiłek cardio, aby jak najlepiej przyczynił się do spalenia tkanki tłuszczowej, powinien trwać co najmniej około 45 minut. Zalecany poziom tętna to ok. 65-85% tętna maksymalnego. Tygodniowy plan treningowy warto uzupełnić o ćwiczenia bezpośrednio ukierunkowane na problemowe partie ciała np. brzuch czy uda lub trening siłowy z obciążeniem. Osoby z dobrą kondycją fizyczną mogą pomyśleć o treningu interwałowym, który doskonale spala tkankę tłuszczowa, a trwa krócej od klasycznych zajęć cardio. Same ćwiczenia na cellulit nie pomogą, jeśli nie będzie towarzyszyć im odpowiednia dieta.

Krok 2 – Dieta

Cellulit kojarzy się najczęściej z nadmiarem tkanki tłuszczowej, tymczasem na zmniejszenie jego widoczności doskonale wpływa właśnie tłuszcz, a konkretnie nienasycone kwasy tłuszczowe. Znajdziesz je w siemieniu lnianym, orzechach czy rybach takich jak makrela, tuńczyk, łosoś. Swoją dietę warto wzbogacić także o antyoksydanty. Ich doskonałym źródłem są warzywa, m.in.: papryka, natka pietruszki, brokuły, szpinak, szparagi, awokado, jagody, marchew. Postaraj się pamiętać o uzupełnianiu płynów oraz zrezygnuj z wysoko przetworzonej żywności, przede wszystkim fast-foodów czy słodyczy. Ważne jest nie tylko co jesz, ale też kiedy. Spożywanie posiłków codziennie o tej samej porze pobudza metabolizm i pomoże w walce z pomarańczową skórką. Panie, które oprócz cellulitu zmagają się także z nadprogramowymi kilogramami, mogą pomyśleć o ograniczeniu kalorii spożywanych posiłków i diecie odchudzającej.

Krok 3 – Krem na cellulit

Wiele osób zastanawia się czy krem na cellulit może przynieść upragnione rezultaty. Wszystko zależy od tego z jak bardzo zaawansowanym stadium problemu się zmagamy. Zrób test swojej skórze. Jeśli cellulit na udach czy pośladkach jest widoczny dopiero po ściśnięciu skóry w dłoniach, to znaczy, że jest to początkowa faza jego rozwoju. Na tym etapie odpowiednie kosmetyki mogą całkowicie wyeliminować pomarańczową skórkę (np. Revoten krem, Frei öl olejek do ciała poprawiający sylwetkę). Czasem jednak cellulit jest już widoczny na skórze gołym okiem nawet wtedy, kiedy wcale jej nie dotykamy. Sam krem na cellulit może wtedy nie wystarczyć, aby doprowadzić do całkowitego pokonania defektu estetycznego, ale zmniejszy jego widoczność. W składzie preparatów antycellulitowych warto poszukiwać takich składników jak kofeina, l-karnityna, algi czy rozgrzewający cynamon. Na zmniejszenie widoczności pomarańczowej skórki doskonale wpłynie także krem na cellulit bogaty w witaminy A, C i E oraz kwas hialuronowy – wymienione składniki poprawiają nawilżenie oraz jędrność skóry.

Krok 4 – Szczotkowanie na sucho

Już 5 minut dziennie wystarczy, aby znacząco poprawić wygląd skóry. Dokładnie tyle trwa masaż na sucho wykonywany przy użyciu szczotki. Szczotkowanie zawsze rozpoczyna się od stóp, stopniowo przechodząc w kierunku pozostałych partii ciała: pośladków, brzucha i rąk. Wszystkie ruchy wykonywane są w kierunku serca, choć brzuch można szczotkować także okrężnymi ruchami, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, co pobudza trawienie. Szczotkowanie na sucho wspaniale pomaga zredukować cellulit na udach i pośladkach, ale nie tylko. Ta metoda ujędrnia także skórę całego ciała oraz pomaga usunąć szkodliwe produkty przemiany materii. Szczotkowanie na sucho najlepiej zakończyć prysznicem, który pozwoli się zrelaksować, a jednocześnie ostatecznie usunie z powierzchni ciała wszelkie toksyny. Szczotkowanie na sucho w szczególności polecane jest rano, a korzyści z jego dobroczynnych rezultatów warto czerpać codziennie.

Krok 5 – Masaż antycellulitowy

Podobnie jak szczotkowanie, tak i masaż antycellulitowy wspaniale poprawia krążenie krwi i limfy. Dla optymalnych rezultatów jego powtarzanie rekomendowane jest co najmniej trzy razy w tygodniu. Masaż antycellulitowy trwa około pół godziny i powinien być dość intensywny. W jego wykonaniu z pewnością pomoże manualny masażer z charakterystycznymi wypustkami. Jeszcze wygodniejsze w użyciu są masażery elektryczne, których zastosowanie nie wymaga użycia siły. W sprzedaży dostępne są również masażery ultradźwiękowe – ich działanie można wykorzystać nie tylko do ud czy brzucha, ale także do twarzy czy np. dekoltu. Z kolei masażery próżniowe działają głębiej niż pozostałe rodzaje urządzeń. Nie powinny być jednak stosowane przez osoby ze skłonnością do pękania naczynek i wrażliwe na ból. Wykonując masaż antycellulitowy warto posmarować ciało olejkiem, który zintensyfikuje jego działanie. W tym celu można skorzystać z gotowych produktów lub przygotować olejek samodzielnie. Antycellulitowy olejek brzozowy Weleda to przykład produktu o całkowicie naturalnym składzie. Oprócz olejku brzozowego znajdziemy w nim m.in. olejek jojoba oraz ekstrakty z liści rozmarynu i ruszczyka kolczastego, które doskonale pobudzają przemianę materii w skórze oraz regulują naturalne procesy jej regeneracji i wygładzania. W rezultacie olejek zmniejsza widoczność istniejącego cellulitu, ale także zapobiega przed powstawaniem nierówności na skórze.

Jak się pozbyć cellulitu? W walce z nim najważniejsza jest konsekwencja i systematyczność. Ćwiczenia na cellulit, masaże, szczotkowanie na sucho i inne zabiegi warto powtarzać przez cały rok, aby zawsze cieszyć się piękną i gładką skórą.